Flexor tenotomia

Mert karmol.
Sőt, karmolnak!

Már nem most kezdődött ez, hanem évekkel ezelőtt, de cirka egy éve lett olyan, hogy mára gyakorlatilag élhetetlenné teszi a mindennapokat.
Persze dehogy. Nagy, ostobán és feleslegesen nagy szavak ezek, hiszen hol van ez attól, amit cipelek, minden percben és már soha le nem téve, de a jelen állapothoz mérten, s a "lehet jobb is" eshetőség miatt azért valóban meglehetősen nehéz.
Nos, nem tudom igazán, hogy mennyi ideje, de már hónapok óta azzal megy el a heti háromszori gyogyótornám, hogy Edit -minden gyógytornászok leggyógytornászabbika-, ül az ágy végénél és agyusztálja jobb -oldalon nőtt-, nyomorult -erős, okos és szép, ugye- lábam fejét, ottan is pontosabban a talppárnám s a lábujjaim. S ha Ő mondjuk szabadságon van, vagy én megyek valahová -mondjuk kórházba vagy ...oh... régi szép idők, Írországba-, az idő múlásával előbb suttogni, majd dalolni, aztán veszettül ordítani kezdi a magáét ezen részem, hogy valaki csináljon már vele valamit, mert így ő olyan magányos, hogy ihaj. Én meg ugye -a "másik" végén nekem...- görcsbe záródó kezekkel és gyöngyöző homlokkal számolom a napokat a következő alkalomig...
De mostanra már kezd a heti háromszori gyötrés is kevés lenni, mert már szinte minden estére a lábujjaimon járok.
Hülyén hangzik ez, tudom. De ez van.

Szóval, a csípőmmel évente kell mennem ellenőrzésre Tanár úrhoz, s ennek tegnap volt a napja.
A MEOSZ-BKV közös járatával mentem az Etele térről, mert az háztól-házig visz, segítenek ki- és beszállni és mondom, be is visz az osztályra a Jánosban, ami azért nagy segítség, hisz ott csak akrobata-villamos jár és annyira messze van a kórháztól a megálló, s még onnan felmászni az Orthopedia-ig, mely a kaputól egy plusz kirándulás emelkedőn, hogy az nekem nem megy.
Bevittek, így viszont idő előtt értem oda, hisz 12:30-ra kellett (volna) mennem, de a szállító szolgálat csak 11:00-re tudott vállalni, vagyis bő egy órával korábban ott voltam az osztályon, gondoltam, leülök valahol és várok. Nem sietek.
Az osztályirodán leadtam a papírom, mondtam, hogy korán jöttem, de csak most tudtak elhozni, ráérek, itt ülök kinn. Majd szólnak, menjek röntgenbe.
Oké, ezt elintéztem, kicsit megtekergettek az asztalon -érdekes alakzatokat kell felvenni a csípőprotézis képének elkészítéséhez, ezen mindig meghökkenek kicsit-, s gyorsan kész is voltam. Kinn leültem a többiek közé. Talán az ötödik voltam az iroda előtt várakozók között.
De szokás szerint, meglátott Tanár úr és be is hívott. (Ez nem nekem szól. Illetve nekem. De nem nekem.... ööö... szóval annak a sérülés-csokornak, aminem gazdája lehetek, na.)
Első kérdése -ahogy a felvételt nézte- a csípőm hogyléte felől érdeklődött.
Elmondtam, hogy köszönöm, a jobb -nyomorult, miszlikbe törött, de másfél év után megműtött és azóta oldalának megfelelően és minőségében is jobb- csípőm elvan, mint a befőtt, szinte sosem fáj és tökéletesen szuperál -tekintve a b utáni max 20°-os mozgásszabadságát ez nap mint nap meghálálandó-, hódolatom érte.
Tanár úr értékelte "vallomásom" és annyit fűzött hozzá:
- Igen, látom a röntgenképen, hogy gyönyörűen beépült, ezt tanítani lehet!
...és mosolygott. Persze én is. :) (A csípőmről ilyet mondani!!:)
- Öööö... -ja kérem, én fontos helyeken se vagyok normális- most már lehet egy meddiget mondani erre?
- Hogyne! Ahogy ez kinéz, bátran merem mondani, hogy kihordja a szokásos idejét.
- Az mennyi? - na, nem értek én semmihez, na, nem röhög...
- 20-25 év. vagyis magának van még ezzel minimum 10-15.

Öööö... mondjam?? Mondjam mit éreztem???

Ám a következő kérdésén meglepődtem.

- És a lábfeje hogy van?
- Öööö...- natessék, meglepődtem na, mert edzettem, hogy én térek ki erre, oszt akkor tessék-, mondani akartam, mert leginkább a lábujjaim érdekes alakzatot öltenek mondjuk estére vagy ha fáradt vagyok...
- Segítsek vagy le tudja venni a zokniját?

Esméccsak öööö.... bejáratott koreográfia. Megy ez! ... csak érdekes, na.

Megnyomorgatta a lábfejem, tekergette, közben diktált az asszisztensnek, és akkurátusan végigbirizgálta a lábujjaimat. Konstatálta, hogy nagyujjam égnek áll, s ezen pozíciójához erőst ragaszkodik, míg a többi négy pedig begubózva magányra vágyis, s ők ebből nem engednek egy jottányit sem.
Miután minden ízületem ellenőrött, meghallgatta térdemben a kattogó-kórust például, kicsit (ihaj, de nem is kicsit) tekergette lábaimat, majd felöltözhettem.

Leültünk és elmondta, hogy a helyzet az, hogy anno a lágyrész hiány okán jónéhány idegpálya is megszakadt, például a lábujjaim mozgatóidegei. A négy nyújtó s egy hajlító. Hmmm... tessen kitalálni, melyik a melyikhez van... h9h9...
Szóval, konzervatív kezeléssel -izomlazítók, elektromos kezelések, és speciális gyógytorna- ezen tovább nem lehet javítani, viszont el tud végezni egy műtétet és azzal ismét nyerek vagy 10 évet lábujj fronton.
Gyakorlatilag ugyanaz, mint az Achilles-ín műtétem volt, csak ez nem egy nagy, hanem 4 kicsi.

Valami ilyesmi, csak nekem 4 ujjamon:



/Kép ehunnan, ni/


Időpontom még nincs, mert június elejéig be van táblázva Tanár úr, utána szabadságra megy, s mikor visszajön, ott még nincs listája. Majd hívnak, hogy mikor mehetek.
Tudok majd járni, tán megint mankó nélkül... na, jó, egy mankóval, de az is jobb, mint a  mostani állapot, mely ugyan érdekes, de néha röhejesen siralmas, lásd a metrós könyörgésem....

Természetesen drukkot kérek és köszönök. :)

55 hozzászólás eddig

  • Értékelés:
- 1. | 2011-05-11 10:10:07
alouette
alouette
2011-05-11 10:10:07

hát akkor idén írországi nyaralás helyett érdekes nyarad lesz...de tutira sikerülni fog és megéri a szenvedést.
Drukkolunk!

- 2. | 2011-05-11 11:55:13
talema
talema
2011-05-11 11:55:13

Hát, igen. Nem tudom, mikor lesz a műtét és most Editet faggattam kicsit, hogy mik ennek az utógondozási dolgai és mikorra várható a teljes felépülés, de sajna nem tudott pontosat mondani ő sem.

Az viszont jogos, hogy még addig kell ezt, amíg jó idő van, mert míg ez a tűzés ott van, cipőről szó sem lehet, de megkockáztatom, zokniról se nagyon...

- 3. | 2011-05-11 15:33:36
wik377
wik377
2011-05-11 15:33:36

...neked olyan nincs,mint ha az űrben lebegne?Hogy le akarod tenni,mert nem tudod tartani,de fel se emelted.Aztán ráülsz,vagy fexel,hogy legalább részben nyugalmi érzet keletkezzen?
Csak kéváncsi vagyok,mert én ugyan orvoshoz soha,pláne nem a kezemmel,amivel a hanxereket kaparászom!Mást meg nem ismerek,aki idegileg itt-ott szeletelve vagyon...

- 4. | 2011-05-11 15:33:36
wik377
wik377
2011-05-11 15:33:36

...neked olyan nincs,mint ha az űrben lebegne?Hogy le akarod tenni,mert nem tudod tartani,de fel se emelted.Aztán ráülsz,vagy fexel,hogy legalább részben nyugalmi érzet keletkezzen?
Csak kéváncsi vagyok,mert én ugyan orvoshoz soha,pláne nem a kezemmel,amivel a hanxereket kaparászom!Mást meg nem ismerek,aki idegileg itt-ott szeletelve vagyon...

- 5. | 2011-05-12 09:56:49
talema
talema
2011-05-12 09:56:49

Ez a lábam és sok-sok más trauma is érte -hogy finoman fogalmazzak-, úgyhogy ez csak kicsiny szelete az egésznek. Például másfél évig "észre sem vettem", hogy a térdem szarrá törött, 25 cm csont hiányzik a lábszáramból, vagy, hogy a bokán természettel ellentmondó helyzetben áll és rögzült, mert a csípőm annyira fájt (és ez tényleg a folyamatos KÍN kategória volt), hogy ezek fel sem tűntek.
A lábujjaim pedig mondom, cirka egy éve kerültek olyan állapotba, hogy valamit kezdeni kell velük.
Olyan van, hogy nem bírja el a lábfejem a takarót... ugyanakkor meg iszonyúan fázik... van, hogy nem tudom hová tenni, mert bárhogy is, csillapíthatatlan a fájdalom...
De gondolom, kéz és láb esetében ez nagyon nem ugyanaz.

Miért nem mész orvoshoz? Legalább gyógytornára járj, vagy fizikoterápiára! Komolyan, azok segítenek, meg nem oldják a dolgot, de segítenek. Én tudom. És rontani semmiképpen sem rontanak.

- 6. | 2011-05-12 20:17:29
wik377
wik377
2011-05-12 20:17:29

Azt hiszem egy kissé elkéstem vele. 11 voltam,mikor először lapítottam ki a könyökömet,utána már csak ráadás volt az a 15 centis mázas cserépváza torzó.
Terápia gyanánt pedig ott a gitározás.Igaz,tízszer annyit kell nyüstöljem,hogy eredménye legyen,de ha nem vagyok ilyen makacs alapjáratban,már 20 éve eltemettek volna.
Szerencsére a fájdalom nálam csak évente egyszer-kétszer kopogtat (legalább is ez ügyben),akkor viszont az egész bal oldalam lebénul tarkótól seggig.
Aztán mintegy 5 éve a tudomány is rájött,hogy az ideg sejtek mégis csak képesek regenerálódni...hát valamit csinálnak,az
biztos. :)
...
Orvosok?Apám orvos,ő aszt mondta,"hisztizek",anno,mikor két hónapig egy üres poharat sem tudtam felemelni.
Bogárka öccsének pedig eltörték a kezét,mikor 4 hónap kóma után magához térve egy kicsit "megmozgatták".
...
Ráadásul - az élet más területein is eljutottam odáig,hogy csakis csodában bízhatok,még szerencse,hogy láttam már egy párat.
:)

- 7. | 2011-05-12 20:45:45
talema
talema
2011-05-12 20:45:45

Jaj, már azt hittem valamiben esetleg hasonlítunk. De bizonyítottad újra, hogy abból a sötétből, ahová te magad bezártad, csak a lemondás a kín és a keserv látszik....
Már sokszor köszönetet mondtam neked azért, mert bizonyítod a világ állandóságát, úgyhogy eggyel hosszabb a sor....

- 8. | 2011-05-12 21:57:45
Midore
Midore
2011-05-12 21:57:45

Szia :)
ennyi viszontagság után csak jó jöhet, és sikerülhet nem lehet másként az tuti!

- 9. | 2011-05-12 22:21:50
talema
talema
2011-05-12 22:21:50

Nos, valahogy így. Remélem...
Már az időpont is megvan, másnap hívott is Tanár úr, hogy július 18-án megműt.
Zabszem a helyén. :):

- 10. | 2011-05-13 19:19:08
wik377
wik377
2011-05-13 19:19:08

Azt hiszem,kezdem érteni a logikádat!
Tehát : ha valaki saját maga oldja meg a dolgokat,sokszor azt is,ami más szerint lehetetlen,ráadásul bízik a csodában,az sötétbe zárta magát,és csak a lemondást,a kínt,és a keservet látja.
Érdekes meglátás!
:)

- 11. | 2011-05-13 22:18:26
talema
talema
2011-05-13 22:18:26

Wik kedves!
Ha megoldottad volna a dolgaidat, nyilván nem sírnál ennyit.
Ugye?
Az valószínű -ennyiből annak látszik-, hogy ebben az esetben segítséget még véletlenül sem fogadsz el -gyógytorna-, inkább te vagy a mártír.
Mert láthatóan nem oldottad meg. Ugye?
De remek dolog sajnálni magad s ráadásul még ezért utálni is mindenkit.
Na, ez az érdekes, látod!

- 12. | 2011-05-14 18:16:12
wik377
wik377
2011-05-14 18:16:12

Gitározásnál jobb gyógytornát a világ még nem talált ki.
Egyébként arra lettem volna kíváncsi,a te praxisodban eléfordult-e mán ez az űrutazásos feeling.No mer' próbálom követni közben a tudomány ámokfutását is,mert vak tyúk is a fazékban végzi.
...
Segítség?Jöhet!Mindig jól esik a zembernek.
...
A dolgok megoldásának foka,és mikéntje pedig egy elég sok tényezőtől függő,állandóan változó létszemlélet függvénye.
...
De...azt nem értem,az honnan jön ide,hogy bárkii is képes lenne egyáltalán mindenkit utálni - ad catedra.Én a kölcsönös tisztelet platformján állok.

- 13. | 2011-05-15 19:33:33
talema
talema
2011-05-15 19:33:33

Wik!
Ez alapvető tévhit: "Gitározásnál jobb gyógytornát a világ még nem talált ki."
Ugyanis a gyógytorna épp arról szól, hogy ne az amúgy is terhelt izomcsoportokat, hanem mondjuk az azokat megtámasztó izomkötegeket erősítse, az ínakat lazítsa, satöbbi. Ezzel lehet segíteni az amúgy dolgozó részeket.

De ismétlem, egyszerűbb sajnálni magát az embernek, mint tenni valamit. Mely persze meg nem gyógyít -én sem leszek már sosem egész-, de a romlás folyamatát lelassítja, s ez fontos.

- 14. | 2011-05-15 20:44:33
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-15 20:44:33

Mit akarsz?!
Egész jól sikerült,ahogy a képalkotó diagnosztikát nézem..:-)

- 15. | 2011-05-15 20:47:29
talema
talema
2011-05-15 20:47:29

Mármint mi?

- 16. | 2011-05-15 21:11:46
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-15 21:11:46

Hát a fotó a lábadról..;-)

- 17. | 2011-05-15 21:18:13
talema
talema
2011-05-15 21:18:13

Értettem, vagyis akkor úgy értettem, ahogy szántad. Te viszont nem jól érted. :)
Mert ez nem az én lábam. :)
Az -hogy úgy mondjam, szebb_okosabb_erősebb-, még ilyen műtéten nem esett át. (Csak egy csokor másmilyenen...) Mellesleg nekem 3 vagy 4 ujjam kerül fixateur-be, nem egy, mint a képen, s a műtét épp két hónap múlva lesz csak. :))

- 18. | 2011-05-15 21:33:30
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-15 21:33:30

Pedig éppen meg akartam jegyezni,hogy elég erős lábakon állsz;-)
Ugye nem baj,hogy viccelek?
Csak szólj,ha sok vagyok!
Tudok ám visszafogottabb is lenni..:-)

- 19. | 2011-05-15 21:39:05
talema
talema
2011-05-15 21:39:05

Hát, attól még, hogy a képen nem az én lábam van, nem kizárt, hogy a sajátom erős, ugye... :))

Nyugi, szólok.

- 20. | 2011-05-15 21:47:22
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-15 21:47:22

Köszi+Mert néha olyan vagyok,mint az elefánt a porcelánboltban..:_)
És ,hát nem lenne ildomos rálépnem a fixatőrös tipegődre..:-D
Ari vagy..
Neked is szakadt más is,vagy csak simán összerakták és fixálták?:-)

- 21. | 2011-05-15 21:48:35
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-15 21:48:35

Köszi+Mert néha olyan vagyok,mint az elefánt a porcelánboltban..:_)
És ,hát nem lenne ildomos rálépnem a fixatőrös tipegődre..:-D
Ari vagy..
Neked is szakadt más is,vagy csak simán összerakták és fixálták?:-)
Má csak azér' kérdem,mert van jó ötletem a tibiális és a peroneus pályák erősítésére..:-)

- 22. | 2011-05-15 21:58:00
talema
talema
2011-05-15 21:58:00

Nem, valóban nem lenne ildomos, és akkor finom voltam.

Most átolvastam ezt a posztot is, és már ebben is azért elég alaposan benne van, hogy úgy nagyjából mik estek meg velem.

Hallhatom azokat az ötleteket? S majd megmondom, hogy próbáltam-e és ha igen, mit jelentettek nekem. :)

- 23. | 2011-05-16 16:19:43
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-16 16:19:43

Azért jó lenne tudni,hogy mit gyakoroltál eddig..
Nem akarok az "okostojás"szerepében tetszelegni!!:-)
Inkább azt mondd meg,hogy "ökölbe "tudod e szorítani a talpad,vagy ,úgy slendriánul odébb tudod e pöckölni(oldalra)a papírgalacsint(ha oda dobom eléd?:-)
Remélem értesz,hogy mire kérdezek rá?!
Ha nem,akkor hajrá!!Tedd egymás mellé a két sarkad és próbálj "V"alakot képezni a két lábfejeddel!!
Ha megy,akkor irány egy szabványos láfejkörzés!!:-)
Aztán elő vedd ám a gumiszalagokat és próbálkozz rá egy tízszer tízes sorozatra a lábfej tornájához!:-)
Első körben a térdhez rögzített szalagot kéne "kitaposni "párszor;-)
No?Folytassam,vagy megy már magától is?:-)

- 24. | 2011-05-16 16:51:43
talema
talema
2011-05-16 16:51:43

Így legyen ötösöm! (Bár ehhez legalább lottóznom kellene...:)

Több más mellett -és tényleg ez a jéghegy csúcsa kategória- merev a bokám. És nem érez. Fájdalmat és hideget igen, de a bőrfelület ott már ugyan százszor erősebb, mint a lábszáramon, mégis az általánoshoz, vagy a másik lábamhoz képest érzéketlen...
Ja, és talán az sem elhanyagolható, hogy a lábszáramból a lábszárcsont 25 cm-es darabja, a lágyrész 40%-ával -melyben ugye idegek és izomkötegek vala- egyetemben ott maradt az autóban. A szárkapocscsont pedig ma is, 7 darabra törve, aztán másodlagos ízülettel összeforrva úgy van a helyén, ahogy akkor állt, ugyanis a velőűrszegezés -mely most is, bő 9 év után- benn van a lábszárcsontban, azt nem érintette, tehát meglehetősen eklektikus rendszerben maradt, mert a minden másnap végrehajtott műtétek alatt egyszerűen nem az volt az első -sőt, az első 50be sem fért bele), amit meg kellett rajtam menteni.
Így nincs ami mozgathatná, az amúgy később (bő 7 éve) fixált (Lambrinuddi szerint) bokaízületem.
Tornára heti 3x járok.
Ha tudnám, pöckölném.... tán akkor nem kéne a torna... s a műtétek... s a kórházi ellátások évente iksszer.... :D

Megy, hogyne menne magától. :)

Várom a további ötleteket!

- 25. | 2011-05-16 17:10:45
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-16 17:10:45

Ez tényleg összetettebb,mint gondoltam..:-(
Húúú..Van ám gondod bőven!!
Most tényleg úgy néz ki,hogy "rátapostam"a fixatőrös lábadra....,de talán mégsem eszik olyan forrón a kását!!(?)Tényleg jó lenne mindent tudnom(az egész anamnesist)!!..
De még így is csak azt tudom mondani:Látszik,hogy nem adtad fel,tehát a "reményhal"esete nálad ezerszer jobban érvényesülhet..;-)
Valahogy eljuttatok hozzád egy elérhetőségemet és dumcsizhatnánk egy-két nagyon jó megoldásról..
Persze,a lábad hiányzó darabjait én sem tudom visszaadni(csak a reményt egy teljes élethez)mert az botorság lenne,no meg nagyfokú "vajákosság"..
Akarsz dumálni róla négyszemközt?..
Csak kérdem..

- 26. | 2011-05-16 17:22:09
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-16 17:22:09

No meg egy kis bátorítás:Mikor 2005-ben "eldurrant"két porckorongsérvem úgy,hogy a IV-es kiszakította a durazsákot és 2 és fél óra alatt lebénultam talpig,az orvosok azt mondták,hogy kb.fél év tolószék,kb.fél év járókeret és utána ugyan annyi mankó..
Volt bennem kurázsi rendesen..
Mikor félretettem a gondolatot egy végrehejtott suicidumról,elkezdtem a munkát!!
négy hónap múlva,egy könyökmankóval távoztam a kórház rehab osztályáról!!!Rá két hétre már lejártam edzegetni..
Ma is húzom ám soxor a lábam,sőt az orvosok azt mondták,hogy nem értik miért,de járok(a képalkotó diagnosztika szerint viszont nem kéne)..Hogy mire jó az akarat??!!..Nem tudok rá értelmes választ,de fentről rentgeteg segítséget kaptam..
A lábad hiányzó darabjait biztosan nem tudjuk pótolni,de a hited segíthet mindenben!!
Én pedig rajtad,ha akarod..

- 27. | 2011-05-16 17:50:58
CiliCili
CiliCili
2011-05-16 17:50:58

Szia Talema!

Amennyiben felejthetetlen élményben szeretnél részesülni, feltétlen add meg ennek az "úrnak" az elérhetőséged.
Csak mondom.
Én már csak tudom.
S vagyunk ezzel még így egy páran.

- 28. | 2011-05-17 10:07:03
talema
talema
2011-05-17 10:07:03

Bátor vagyok, akaraterő nélkül nem lennék, s nemcsak az enyémről beszélek, de az én döntésem nélkül a sok-sok orvosi, professzori, gyógytornászi, ergoterapeutai akarat mit sem érne.

Segítenél rajtam? Kíváncsivá tettél. Hogyan?

- 29. | 2011-05-17 13:16:36
idmakai
idmakai
2011-05-17 13:16:36

Szia Talema! Ronin ajánlatáért garanciát vállalok. Belevaló fickó, nem mai gyerek, aki megjárta a Hadak útját! Kitartás!
Üdv. Feri a kapitány.

- 30. | 2011-05-17 13:27:01
talema
talema
2011-05-17 13:27:01

Mármint?
A merevített bokámat mozgásra bírja, a lábszáram izomkötegeit visszaépíti? A csípőprotézisem helyére visszavarázsolja az eredeti csontot/ízületet?
Vagy az idegpályák roncsolódása okán rögzült karomállást semmissé teszi?

Ájvé, mikor jön ide?

- 31. | 2011-05-17 13:33:15
idmakai
idmakai
2011-05-17 13:33:15

Olvastam az "Obama Esztergomban" írásodat. Nagyon jó! Kimásolhatom?

- 32. | 2011-05-17 13:45:28
talema
talema
2011-05-17 13:45:28

Természetesen, de nem az én írásom, ott a link ahonnan származik, Okostojás blogja, ha jól emlékszem.
De akár oda is írhatsz. :)

- 33. | 2011-05-17 13:52:51
idmakai
idmakai
2011-05-17 13:52:51

Kösssz!

- 34. | 2011-05-17 19:51:27
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-17 19:51:27

30-ra:Természetesen ezt mind nem tudom.:-(Egyet viszont igen!!.Segítek hitet adni a hétköznapokhoz..
No meg azért pár jó tanács is lenne még,de botorság lenne bármit is írnom,mielőtt ismerném az egész dolgot..
Kívánom,hogy legyen elég erőd az ezt követő helyreállító beavatkozásokhoz!Kívánom,hogy Te is kapj nagyon sok segítséget fentről(mint én)Tudom,hogy nagyon komoly dolog történt veled és az idegpályák is nehezen "épülnek"vissza,sőt milliókba kerül egy "izomplasztika",vagy egy őssejtes beavatkozás..
Ha elfogadod,én lélekben(még ismeretlenül is)veled vagyok és szurkolok neked!
Az Isten áldjon!
Kapitány!:
Neked köszönöm,hogy mellém álltál!
Te (is)tudod,hogy miken mentem keresztül..
Nálam sokat segített a sportmúltam és az erős hitem az Örökkévalóban!
Komolyan..Mit nem adnék,ha tudnék segíteni ennek a lánynak?!(fiatal asszonynak)

- 35. | 2011-05-17 20:31:23
talema
talema
2011-05-17 20:31:23

Úgy látom, hogy azt hiszed, mert most "találkoztunk" ez mostani történés.
Írtam ebben is, hogy lassan 10 éve a b-nek. A tudat nélkül, hogy bármi áron túlélem; a döntés nélkül, hogy nem halok meg, elhiszed, hogy nem húznám ki?

Őssejtes beavatkozás? Izomplasztika? :D
Kicsit több, mint egy éve nézte érsebész a lábam, mert plasztikázni akarta az ÁEK plasztikai sebészetének főorvosa, és kiderült, hogy tilos megnyitni, mert 2 artéria hiányzik a nyirokrendszer nagyrésze mellett még.
Úgyhogy izomplasztika? Köszönöm.

Te hová való vagy, egyébként, mert érdekel milyen messziről beszélsz nekem, és van-e esély a személyes találkozásra. Szóval?

- 36. | 2011-05-17 20:43:47
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-17 20:43:47

180km,néha több..:_)
Ezért írtam-és csak egy felvetés volt a két dolog-hogy a diagnózis teljes ismerete nélkül botorság lenne bármit is mondanom..
Hidd el,mikor bajom volt,találkoztam annyi kuruzslóval(még orvosok között is)sámánnal,hogy számukat sem tudom..
Én nem akarok annak látszani,sőt nem is vagyok az..
mindössze egy segítőkész honfitársad,hogy ne járj úgy,mint én soxor..
Annyi" profival" taliztam,.hogy már rég új gerincet érdemeltem volna tőlük..:-)
Egyébként látszik a blogjaidból,hogy nem adod fel!
Ehhez kívánok neked még több erőt és kitartást!

- 37. | 2011-05-17 20:57:39
talema
talema
2011-05-17 20:57:39

Aha. :)

- 38. | 2011-05-17 21:04:36
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-17 21:04:36

Ja?!Ne haragudj,ha úgy érzed iderondítottam!Nem akartalak felzaklatni!
Bocsika!

- 39. | 2011-05-17 21:22:03
talema
talema
2011-05-17 21:22:03

Nem érzem úgy, és fel sem merül, hogy haragudnék.
De tényleg -egy ponton túl- már azt hittem, te valamilyen módszer birtokában vagy, amiről beszélni akarsz, s ezért kérdeztem, hogy mégis milyen messziről mondod amit mondasz.
Aztán kiderült.
Örülök, hogy beszélünk.

- 40. | 2011-05-18 15:07:51
idmakai
idmakai
2011-05-18 15:07:51

Az is benne van a lehetőségekben, hogy transzplantációt hajtsanak végre, ha akad donor és egy jó sebész stáb.

- 41. | 2011-05-18 16:06:53
talema
talema
2011-05-18 16:06:53

Mármint, hogy hol? A lábamon? Kifejtenéd?

- 42. | 2011-05-18 21:45:15
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-18 21:45:15

39-re Hogy nem beszéltem a levegőbe arról most meggyőződhetsz.(bár,nem akartam soha okosnak látszani)
Ami a blogod címéről eszembe jutott és amiért idejöttem:A "fent nevezett"eljárást lehet preventíve,vagy kuratíve végezni..
Preventíve:tenotómia
Ínátültetés
Osteotómia
Egyébbként a "tómia"mindig invazív eljárást takar..legyen az "discec",Osteo"..stb(vagy,teno)

A "spasmus"kontraktúra oldására különböző operatív eljárásokat ismerünbk..(én egyiket sem tehetem,de ismerem!!)
-nyílt adductúra tenotómia
-térd flexor tenotómia
-achilles tenotómia
-varisalo femurosteotómia
Az adductor tenotómia mellett a sublaxátiót és a luxátiót is meg kell oldani!!
Amennyiben a trauma gerinc érintettségre is utal,úgy meg kell vizsgálni a cauda eugina tünetegyüttest!!
Ha a trauma kiterjed muscus vesztésre,vagy nagyfokú lágyrészhiányra,érsebész beavatását és endokrospecialista segítségét kell kérni!!
A trauma operatív részét pár órán belül a lehető legkiterjedtemben meg kell ejteni,ezzel is javítva a beteg gyógyulási esélyeit!!!

- 43. | 2011-05-18 21:49:41
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-18 21:49:41

Idmakai:Sajnos,ma még az osteo donátió gyerekcipőben jár..
Ennek több oka is van..
Ma még az exitált betegekből nyert anyag is soxor elvész..
Sajnos,mert a donátió,bizonyos paraméterek hiánya miatt ,szinte elképzelhetetlen..

- 44. | 2011-05-18 21:57:49
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-18 21:57:49

39-re:
Módszerek?!
Milyen módszerekről beszélhetünk?
Csak kérdem..
Így tíz év távlatából(szerintem)egy csomó orvosi bakival karöltve..,egy csoda vagy!!
Szerintem meg fogsz gyógyulni!!
Én úgy látom,hogy a "tartásoddal"nincs baj..
Az orvostudomány pedig fejlödik!!
Hogy honnét vettem az előző komment dolgait?:-O
Majd visszatérünk rá,ha megismertelek..:-)
Tudod Talema?!A fiatal korod az,amiben én bízom!!
És abban,amit eddig láttam, tőled..
25 centi nem a világ!!:-PMás,örült volna,ha harminc valahány évesen,úgy száll ki a kocsiból mint Te!!!!!
Főleg azok,akik már "odafentről"olvassák a blogodat..;-)
Ha érted,mire célzom..?!

- 45. | 2011-05-19 08:42:24
talema
talema
2011-05-19 08:42:24

Ronin2007!
Ezt írod: "Így tíz év távlatából(szerintem)egy csomó orvosi bakival karöltve..,egy csoda vagy!!"
Mégis honnan veszed, hogy egyetlen orvosi baki is előfordult a kezelésem során? Ez komolyan érdekel. :)
És az, hogy egy csoda vagyok, az nem kérdés számomra sem, kezdve ott, hogy a háromszori halálom ideje egyenként is annyi volt, amiből addig még nemhogy nem tért vissza senki, de az utána végzett -mindhárom után- CT-vizsgálat szerint, egyre nagyobb agylágyulást jegyeztek, az utolsónál ez már 90%-on állt a szint és minden addigi tudás tapasztalat ellenére -igaz 3 hónap teljes nihil után, mikor még a nevemet sem tudtam, sem azt, hogy hány éves vagyok, sem senkit nem ismertem fel, és csak és kizárólag a gyerekeimre emlékeztem-, a sokktól, mikor megunták és elmondták, hogy mi történt, mégiscsak visszatértem "az életbe". Aztán külön-külön is vannak "érdekes" darabkáim, például, hogy a 25 cm csonthiányt benőttem, például, hogy ilyen aggyal egyáltalán élek és gondolkodom és -ha nem is olyan, mint előtte, de- van memóriám, és még sorolhatnám.

Úgyhogy nem, nem beszélhetünk "bakikról", csodáról viszont igen.

Ja, a latin szöveget én nem értem. Te igen?

- 46. | 2011-05-19 15:16:29
wik377
wik377
2011-05-19 15:16:29

Na most meg mi van ezzel a csodával?
Az elébb még nem szeretted!
:)

- 47. | 2011-05-19 15:58:21
talema
talema
2011-05-19 15:58:21

Öööö.. mit tetszik mondni nekem? A csoda az iménti kommentben benne én magam vagyok. Naná, hogy azt a csodát -mely ugye én magam- szeretem.
Vagy nem erre gondolsz?

- 48. | 2011-05-19 16:54:17
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-19 16:54:17

Én értem.Azt hittem Te is..
De ezek a kifejezések,biztosan szerepelnek a zárójelentéseidben.Mert,ha mindent a protokoll szerint csináltak,biztosan ott van..Gondolom,mivel említetted,hogy a vápát és a femúrfejet is protetisálták mind két oldalon..
A csodákról pedig annyit:Említettem volt,hogy az orvosok szerint,a képalkotó diagnosztikára nézve,nem volna "szabad"járnom..;-)A bakikat csak feltételezem!!Azért,mert tíz év alatt,lehetett volna több eredmény is..
De ismételten mondom!!:Nem akarok véleményt alkotni addig,amig nem ismerem a teljes anamnesist
Az nagy fokú önteltségre és butaságra utalna..
Azt meg végképp nem szeretném,hogy butának nézz!;-)

- 49. | 2011-05-19 16:56:04
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-19 16:56:04

Én értem.Azt hittem Te is..
De ezek a kifejezések,biztosan szerepelnek a zárójelentéseidben.Mert,ha mindent a protokoll szerint csináltak,biztosan ott van..Gondolom,mivel említetted,hogy a vápát és a femúrfejet is protetisálták mind két oldalon..
A csodákról pedig annyit:Említettem volt,hogy az orvosok szerint,a képalkotó diagnosztikára nézve,nem volna "szabad"járnom..;-)A bakikat csak feltételezem!!Azért,mert tíz év alatt,lehetett volna több eredmény is..
De ismételten mondom!!:Nem akarok véleményt alkotni addig,amig nem ismerem a teljes anamnesist
Az nagy fokú önteltségre és butaságra utalna..
Azt meg végképp nem szeretném,hogy butának nézz!;-)

- 50. | 2011-05-19 17:03:53
talema
talema
2011-05-19 17:03:53

Nem, én nem értem.
Olvasni tudok, sőt, a guglit használni is, majd az ott olvasottakat értelmezni is.
A zárójelentéseimen nyilván rajta vannak ezek, így, de én azokat nem bogarásztam át.

S a csípőm. Hogy maradjunk a tényeknél. Csak... "csak" az egyik törött csípőcsontom -a jobb oldalit, a másik is törött, de az "csak" három helyen, s a bő 4 hónap kvázi mozdulatlanság elég volt ahhoz, hogy műtét nélkül használható állapotba kerüljön-, tehát csak az egyik oldalt protetizálták, TEP-pel.
Miután ez azóta is -és már előtte is- elhangzott vagy százszor, hát megmaradt.
Mondhatsz véleményt, sőt, mondhatod, hogy jaj, de elszarták ezt, lusta egy luvnya vagyok és már rég el kellett volna felejtenem, nem két mankóval járnom... de elhiszed, hogy eléggé hidegen hagy?
Lehetett volna több eredmény is? Igen?
Aha.



Aha.

- 51. | 2011-05-19 17:09:35
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-19 17:09:35

Dehogy mondok én ilyet!!!
Mint mondottam volt,az ismeretek hiányában botorság is lenne bármit!!
Eddig is kár volt szólnom..:-(
Bocsika!

- 52. | 2011-05-19 17:11:30
wik377
wik377
2011-05-19 17:11:30

Nem egérszem.Még fentebb mosolygós csodavárásom okán tetszett lepesszimiskázni.
Pedig csoda dolog ám a csoda!
:)
Egyébként biztos igazad van a gyógyterápia okán,csak,hát akkoriban épp mint kőműves-ács-fagyott qtyakakivésnök serénykedtem merő túlélésből.
11 esztendősen pediglen nemigen szerette senki,mikor önálló döntéseket hoztam (merő passzióból könyökre landolni)...
Szal így alakult.
Most meg már örülnék,ha a fél kezem lenne a legnagyobb bajom.
Konzekvencialista szempontból pedig megegyezthetünk az "eh,no"
kitételben.
A lábodnak pediglen szívből drukkolunk!!!
:)

- 53. | 2011-05-19 17:22:01
talema
talema
2011-05-19 17:22:01

Köszönöm a lábam nevében. :)
Amúgy meg, jaja. Eh, no. :))

- 54. | 2011-05-19 17:47:50
RONIN2007
RONIN2007
2011-05-19 17:47:50

Az orvostudomány fejlődésében is lehet bízni!
Ha valaki pár éve azt mondja,hogy cervikális corpus pótló (nyaki gerinc csigolyatest)protesist ültetnek be,kinevetem..
Ma-hála Ulrich proffnak-már egyre többet(igaz,két éves a várólista)és elég jó hatásfokkal..
A baj csak az,hogy a szivem már nem nagyon bírja a hosszú műtéteket..:-)

- 55. | 2011-05-19 23:03:14
idmakai
idmakai
2011-05-19 23:03:14

Talema! Egy a lényeges és nagyon fontos! Mégpedig az, hogy sohasem add fel!!!
Néked küldetésed van!
Akinek pedig küldetése van, arra nagyon, de nagyon vigyáznak ODAÁTRÓL.
Erre nekem több megtapasztalásom is volt.
Egyszer belefulladtam a Dunába, úgy élesztettek fel.
Egyszer négy stoppos el akarta rabolni a kocsimat, a "semmiből" ott termett egy motoros rendőr.(Autópálya, belátható két kilométeren.)
Sorolhatnám....

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?


http://rss.relax.blogter.hu/

Rólam

József Attila: Talán eltűnök hirtelen Talán eltûnök hirtelen, akár az erdõben a vadnyom. Elpazaroltam mindenem, amirõl számot kéne adnom. Már bimbós gyermek-testemet szem-maró füstön száritottam. Bánat szedi szét eszemet, ha megtudom, mire jutottam. Korán vájta belém fogát a vágy, mely idegenbe tévedt. Most rezge megbánás fog át: várhattam volna még tiz évet. Dacból se fogtam föl soha értelmét az anyai szónak. Majd árva lettem, mostoha s kiröhögtem az oktatómat. Ifjúságom, e zöld vadont szabadnak hittem és öröknek és most könnyezve hallgatom, a száraz ágak hogy zörögnek. 1937. november

Talán eltûnök hirtelen,
akár az erdõben a vadnyom.
Elpazaroltam mindenem,
amirõl számot kéne adnom.

Már bimbós gyermek-testemet
szem-maró füstön száritottam.
Bánat szedi szét eszemet,
ha megtudom, mire jutottam.

Korán vájta belém fogát
a vágy, mely idegenbe tévedt.
Most rezge megbánás fog át:
várhattam volna még tiz évet.

Dacból se fogtam föl soha
értelmét az anyai szónak.
Majd árva lettem, mostoha
s kiröhögtem az oktatómat.

Ifjúságom, e zöld vadont
szabadnak hittem és öröknek
és most könnyezve hallgatom,
a száraz ágak hogy zörögnek.

1937. november

1Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet